ASA 6206 01
0
0
ASA 6206 02
0
0
ASA 6206 03
1
1
ASA 6206 04
0
0
ASA 6206 05
0
0
ASA 6206 06
0
0
ASA 6206 07
0
0
ASA 6206 08
0
0
ASA 6206 09
0
0
ASA 6206 10
1
1
ASA 6206 11
1
1
ASA 6206 12
1
1
ASA 6206 13
1
0
ASA 6206 14
1
1
ASA 6206 15
1
0
ASA 6206 16
1
0
ASA 6206 17
1
0
ASA 6206 18
1
0
ASA 6206 19
1
0
ASA 6206 20
1
0
ASA 6206 21
1
0
ASA 6206 22
1
0
ASA 6206 23
1
0
ASA 6206 24
1
0
ASA 6206 25
1
0
ASA 6206 26
0
0
ASA 6206 27
0
0
ASA 6206 28
0
0
ASA 6206 29
0
0
ASA 6206 30
1
0
ASA 6206 31
1
1
ASA 6206 32
1
1
ASA 6206 33
1
1
ASA 6206 34
1
1
ASA 6206 35
1
1
ASA 6206 36
0
0
ASA 6206 37
1
1
ASA 6206 38
1
1
ASA 6206 39
1
1
ASA 6206 40
0
0
ASA 6206 41
2
1
ASA 6206 42
1
0
ASA 6206 43
1
1
ASA 6206 44
0
0
ASA 6206 45
1
1
ASA 6206 46
1
1
ASA 6206 47
0
0
ASA 6206 48
1
1
ASA 6206 49
1
1
ASA 6206 50
1
1
ASA 6206 51
0
0
ASA 6206 52
0
0
ASA 6206 53
0
0
ASA 6206 54
0
0
ASA 6206 55
0
0
ASA 6206 56
0
0
ASA 6206 57
0
0
ASA 6206 58
0
0
ASA 6206 59
0
0
ASA 6206 60
0
0

Område:
Gnarp och väster därom. Grängsjön. Byn. Ås

Landskap:
Hälsingland

Vår statistik:
du kan bläddra mellan 60 bilder i den här serien



3 kommentarer

  • Bilderna i serien är från platser längs Gnarpsån. Kyrkan är Gnarps kyrka. Serien är tagen tidigast 1956. Detta år elektrifierades järnvägssträckan Hudiksvall-Sundsvall och man ser på bild 43 att järnvägen är elektrifierad.

  • Serienumret är taget. Finns redan samma nummer i Halland (!).
    Tack till herrar Nordius och Sandgren.
    JA

  • Förutom det som redan påståtts ovan:
    Serien är "skum" så tillvida som det är 60 motiv istället för cirka 50.
    Den tyska fotofilm som användes vid denna tid, "AVIPHOT", hade en längd av 5 meter.
    Varje exponering tog strax under 10 cm i anspråk. För att ladda en film åtgick ett par decimeter. 52, kanske 53 förekommer. Men det är omöjligt att en film håller så många som 60 exponeringar. Något tiotal bilder måste därför tillhöra en annan serie (en serie som i sin tur kanske saknar ett tiotal...)
    Så var det sagt.
    JA

  • Logga in för att lämna kommentar...

© Flygfotohistoria, samtliga rättigheter förbehålles.
Företaget Flygfotohistoria drivs av Johan Ahlén
Webbplatsen utvecklas av Nils Ivanson